Webáruház készítés - Árak 2024-ben

Kíváncsi vagy a 2024-es webshop készítés árakra?
Érdekel, hogy mennyibe kerül egy webshop?
Milyen költségekre számíthatsz, ha egy webáruházat szeretnél indítani?
Mik lehetnek az egyes megoldások előnyei és hátrányai?

Ebben a cikkben bemutatom az egyes rendszereket, végigmegyek az egyes rendszerek előnyein és hátrányain. Megpróbálok egy átfogó képet nyújtani neked, hogy amikor döntést kell hoznod, akkor a számodra megfelelő lehetőséget válaszd.

Az e-kereskedelmi platform kiválasztása nem olyan egyszerű, mint kiválasztani, mit együnk ebédre. Sok döntést meg kell hozz, hogy a végén egy használható, teljes egész rendszert kapj.
Figyelembe kell venned csapatod képességeit, vállalkozásod növekedésének jövőjét, az elő- és háttérrendszer könnyű használhatóságát, és természetesen a költségeket.

Tartalomjegyzék

Mielőtt egy platform mellett döntenél, határozzd meg a prioritásokat:

  • Könnyű használat: A platform felülete intuitív? Sok időt kell töltened a használat megtanulásával?
  • Skálázhatóság : Ideális esetben előnyödre válik egy olyan e-kereskedelmi platform, amely a vállalkozásoddal együtt növekszik. Az általad választott megoldás egyaránt támogatja a kisvállalkozásokat és a nagy vállalkozásokat?
  • Autonómia: Teljes ellenőrzésed van a platform felett, vagy szolgáltatóra támaszkodik? Például a SaaS e-kereskedelmi megoldások rendszeres frissítéseket kapnak, mint például a közösségi média platformok (facebook, instagram), és a működés folytatásához alkalmazkodnod kell a platformon történt változásokhoz.
  • Karbantartás és biztonság: Fontold meg, hogy a választott platform karbantartását és a biztonságos működését biztosítani kell.
    Rendelkezel-e technikai képességekkel, hogy ezeket saját magad kezeld? Megvannak a forrásaid ahhoz, hogy felvegyél valakit, aki megcsinálja? Vagy inkább azt szeretnéd, hogy a platform csapata karbantartsa és biztosítsa a dolgokat Neked?
  • Költség: A platform árszabása mind rövid, mind hosszú távon beleférnek a költségvetésedbe? A SaaS-megoldások például megkönnyítik egy e-kereskedelmi üzlet működtetését, de a költségek jelentősen megemelkedhetnek az e-kereskedelmi üzlet növekedésével.
  • Támogatás: Meg tudod oldani a felmerülő szoftverproblémákat? Vagy szükséged lenne ügyfélszolgálatra a platformhoz?
  • Jellemzők és testreszabhatóság : A platform kínálja a kívánt funkciókat? Ha elköteleződsz egy platformhoz, jól tudod használni a beépített funkcióit, vagy szeretnél hozzáférni harmadik féltől származó eszközökhöz? Ha harmadik féltől származó eszközöket szeretnél használni, olyan e-kereskedelmi megoldást kell keresned, amely könnyen elérhető, személyre szabható és nyitott az integrációra.

Webáruház platformoknak három fő típusa van:

  • nyílt forráskódú
  • bérelhető
  • egyedi fejlesztésű

Első sorban a nyílt forráskódú és a bérelhető (vagy más néven SaaS – Sofware as a service magyarul: szoftver mint szolgáltatás) webáruház platformokat hasonlítom össze.
A harmadik, az egyedi fejlesztésű webáruházak előnyeiről és hátrányairól lejebb írok.

Webáruház készítés

SaaS e-kereskedelmi platformok

A SaaS (szoftver mint szolgáltatás) szolgáltatásban a szolgáltatók e-kereskedelmi szoftvereket tárolnak a felhőben, és előfizetésen keresztül licencet adnak a termékük használatához. A havi díjak a kisvállalkozások havi 2500 Ft-tól a nagyvállalati méretű vállalkozások havi millió Ft költségig terjednek.

A tárhelyszolgáltatáson kívül a SaaS biztonságot, karbantartást, frissítéseket és műszaki támogatást is tartalmaz a csomag megvásárlásakor.

A szoftver mint szolgáltatás (SaaS) modell tökéletes, ha gyorsan szeretnéd elindítani webshopodat, és megtakarítani az infrastruktúra, a telepítés, a biztonság és a karbantartás költségeit.

A népszerű SaaS e-kereskedelmi platformok közé tartozik például a Shopify, a BigCommerce, a Wix és a Squarespace.

 SaaSNyílt forráskód
Egyszerű használatKezdők számára készültSzéleskörű műszaki ismereteket igényelhet / Kezdők számára is jól használható
SkálázhatóságA SaaS platformok különböző méretekhez készültekMéretezhető
AutonómiaKorlátozott ellenőrzés, mivel egy külső
szolgáltató kezeli a webshop platformot

Lehetővé teszi a funkciók testreszabását és kiterjesztését
bővítmények és beépülő modulok segítségével

Karbantartás és biztonságA SaaS platform kezeli a karbantartást és a biztonságotGondoskodnod kell a karbantartásról és a
biztonsági frissítésekről.
Támogatás

Elérhető, függ a szolgáltató által
nyújtott ügyfélszolgálat minőségétől

A nyílt forráskódú rendszerek speciális támogatással
rendelkeznek, minnél népszerűbbet választassz,
annál könnyebb a problémára megoldást találni

KöltségA fix havi költség 2500 Ft/hó (alap) és
1.000.000 Ft/hó (nagyvállalati) között mozog.

Ingyenes platform. A webtárhely és a
prémium funkciók bővítése további költségekkel járhat.

 

Nyílt forráskódú e-kereskedelmi platformok

A nyílt forráskódú e-kereskedelmi megoldások segítségével hozzáférhetsz a forráskódhoz, és tetszés szerint módosíthatod a platformot. A forráskódot ingyenesen használhatod, de a tárhely és a bővítmények további költségekkel járhatnak, mindez a webhely egyéb költségein felül.

Ha vállalkozó vagy, aki az alapoktól szeretné felépíteni online boltját, egy nyílt forráskódú platform rugalmasságot, testreszabhatóságot és méretezhetőséget kínál az álmaid megvalósításához.

Míg a nyílt forráskódú platformok lehetővé teszik az e-kereskedelmi üzlet testreszabását, a telepítést, kezelést, biztonságot, tárhelyszolgáltatást, karbantartást és frissítéseket rád bízzák, ami azt jelenti, hogy a nyílt forráskódú platformok több figyelmet igényelhetnek, mint a SaaS platformok.

A nyílt forráskódú platformok meredek tanulási görbéi miatt hallani lehet olyan cégekről, amelyek SaaS-megoldásokkal kezdik, és nyílt forráskódra térnek át, amikor túlnőnek a SaaS-platformokon.

Ennek ellenére a nyílt forráskódú e-kereskedelmi platformok nem korlátozódnak a webfejlesztők hadával rendelkező hatalmas cégekre. Kicsik is indulhatnak egy nyílt forráskódú platformon, és onnan fejlődhetnek tovább.

Ezenkívül számos nyílt forráskódú e-kereskedelmi platform felügyelt tárhelyszolgáltatást kínál, hogy mindkét világból a legjobbat nyújtsa.

A legjobb nyílt forráskódú e-kereskedelmi platformok 2023-ban
Vessünk egy pillantást a piac legjobb nyílt forráskódú e-kereskedelmi platformjaira.

Ecwid

Az Ecwid a kisvállalkozásokat célozza. A beállítástól a költségekig minden az induló vállalkozások és a kisvállalkozások számára megfelelő.

Az Ecwid ugyanabba a csoportba tartozik, mint a Shopify: egyszerű, kényelmes beállítás, de korlátozott testreszabási lehetőségek. A kisvállalkozások iránti elkötelezettségük kimutatására még egy ingyenes csomagot is kínálnak, amelyben akár tíz tételt is felsorolhatsz. Ha azonban üzleted elér egy bizonyos méretet, az Ecwid előnyei nem tűnnek olyan előnyösnek.

A dolgok üzleti oldaláról az Ecwid kínálja a legtöbb szokásos e-kereskedelmi szolgáltatást, például kuponkódokat és SSL-tanúsítványt, valamint lehetővé teszi a digitális áruk használatát is. A közösségi média lehetőségeinek kiváló tárháza, valamint a Facebookon, a Snapchaten, a Pinteresten és a Google Ads-en való hirdetési lehetőség is van.

Hasonlóképpen, a magasabb fizetési szintek összekapcsolhatják üzleteidet más értékesítési csatornákkal, mint például az Amazon, az Etsy és az eBay. Ez teszi az Ecwidot kiváló központi bázissá a többcsatornás e-kereskedelmi márka működtetésekor.

Főbb jellemzők
Könnyű beállítás és felhasználóbarát webhelytervező eszközök.
Közvetlenül szinkronizálható a közösségi média üzletekkel.
Integrálható más értékesítési csatornákkal.
Nincs tranzakciós díj.

Árak
Ingyenes terv: Ingyenes.
Vállalkozás: 15 dollár havonta.
Üzlet: $35 havonta.
Korlátlan: $99 havonta.

Előnyök
Nagyszerű közösségi média lehetőségek.
Tökéletes többcsatornás stratégiához.
Kisvállalkozások számára készült – olcsó és felhasználóbarát.
Hátrányok
Nem sok érdekes megjelenítési lehetőség
Nem méretezhető – kisvállalkozásoknak jó, nagyvállalatoknak rossz
Angol nyelv ismerete szükséges

Ajánlott…
Kialakítása szerint az Ecwid kisvállalkozások számára ajánlott. Az alacsonyabb költség jó a kezdőknek, és könnyen integrálható más csatornákkal, így továbbra is használhatod mentőövként. Sőt, a közösségi média integrációja és marketingje kiválóan illeszkedik a fiatal vállalkozások stratégiájába, akik megpróbálják megismertetni a nevüket.

WooCommerce

A WooCommerce egy népszerű e-kereskedelmi bővítmény, amely a WordPress tartalomkezelő rendszerének (CMS) e-kereskedelmi funkciókat, például készletkezelést biztosít. Több mint 5 millió e-kereskedelmi webhelyet működtet, köztük a New Balance-t és a Subarut.

A WooCommerce és a Shopify a leggyakrabban használt e-kereskedelmi platformok a legnépszerűbb 1 millió e-kereskedelmi webhely között, a WooCommerce 29%-os piaci részesedéssel (a Shopify 21%-ával szemben). Ebben a piaci szegmensben a Woocommerce a legnagyobb játékos.
A WooCommerce ingyenesen használható, de tárhelyet igényel.

Míg a nyílt forráskódú e-kereskedelmi platformok gyakran technikai szakértelmet igényelnek, a WooCommerce meglepően könnyen megtanulható és gyorsaságra optimalizálható. Woocommerce webshopok keresőoptimalizálási lehetősége teljeskörően megoldott.

Jellemzők:

Rugalmas és testreszabható, mint a WordPress
Ingyenes és fizetős WooCommerce témák széles választéka
Hatalmas bővítmények könyvtára
Beépített biztonsági funkciók
Többféle integráció támogatott
Árazás: Ingyenes

Példa webshop, ami woocommerce-t használ:

Shopify

Egy másik népszerű e-kereskedelmi platform a Shopify, amely a kényelemre és az egyszerűségre specializálódott. Míg egy WooCommerce webhely létrehozása napokba telhet, percek alatt elindíthatsz egy teljesen működőképes Shopify webhelyet. A hátránya azonban az, hogy nincs annyi testreszabási lehetősége, mint a WooCommerce esetében.

A Shopify azoknak való, akik nem akarnak túl sokat foglalkozni az e-kereskedelmi üzletek tervezésével és kódolásával. A webhely erősen sablon alapú, így egyszerűen kiválaszthatod a témát, és megadhatod az adataidat.

A téma kiválasztása után a legtöbb egyéb szempont zárolva van. Bár ez időmegtakarítást jelent, gátolja a testreszabást: nincs különleges látvány, kreatív widgetek vagy optimalizált navigáció.

Bár ez frusztráló azok számára, akiknek merész ötleteik vannak, tökéletes azok számára, akik csak az üzletre összpontosítanak. A Shopify rendelkezik az összes szükséges e-kereskedelmi lehetőséggel, például különféle típusú promóciókkal, valamint beépített minősítési rendszerrel.

Főbb jellemzők
Felhasználóbarát felület.
Sablon stílusú design.
Kivett funkcionalitás.
App Store extra funkciókért.
Árak
Shopify Lite: 9 USD havonta.
Alap Shopify: 29 USD havonta.
Shopify: 79 dollár havonta.
Speciális Shopify: 299 USD havonta.
Shopify Plus: 2000–40 000 USD havonta.

Előnyök

A legfelhasználóbarátabb az összes e-kereskedelmi platform közül.
Gyorsan és egyszerűen létrehozhat üzletet.
Nincs szükség tervezési ismeretekre.
Kiváló a közösségi média integrációjához.
Kis és nagy üzletekben egyaránt jól működik.

Hátrányok

Korlátozott testreszabás.
Nehéz kitűnni a többi Shopify webhely közül.
A harmadik féltől származó fizetési átjáró tranzakciós díjai drágák lehetnek. A Shopify nem csak havidíjat kér, a termékek eladása után is jutalékot kell fizetni, ami alacsony árrésű termékek esetén felemésztheti a hasznod jelentős részét is. Induló jutalékszint a termék árának a 2%.
Angol nyelv ismerete szükséges

Ajánlott…
Ahogy fentebb említettük, a Shopify ideális azok számára, akik kizárólag az üzletre szeretnének összpontosítani. A Shopify korlátozott lehet a tervezési lehetőségek terén, de ez egy nyitott könyv az üzleti stratégiákhoz, az értékesítési promóciókhoz és a közösségi média marketingjéhez.

Mivel nagyon kényelmes és felhasználóbarát, tökéletes azok számára, akik hobbiként vagy mellékvállalkozásként szeretnének webshopot létrehozni. Nagyon kevés az időbefektetés, és nem igényel sok karbantartást.

Példa webshop, ami shopify-t használ:

BigCommerce

Minden, amit a BigCommerce-ről tudni kell, a névben rejlik: nagy dolgokat tesz. Ez az e-kereskedelmi platform a nagyvállalatok és a széles termékválasztékkal rendelkező üzletek számára készült, illetve a küszöbön álló terjeszkedést tervező kis üzletek számára.

Kifinomult e-kereskedelmi platformként a BigCommerce rengeteg funkciót kínál. Professzionálisak számára készült, így fejlettebb opciókkal rendelkezik, mint a listán szereplő többi.

Bár ez nagyszerű, ha szereted a testreszabhatóságot, és ismered a webdesign legjobb gyakorlatait, ez egyben meredekebb tanulási görbét is jelent. A BigCommerce nem olyan felhasználóbarát, mint a többi itt található e-kereskedelmi lehetőség, bár mindent megtesznek az új felhasználók bevonása érdekében.

Ez a nagy szolgáltatáscsomag az árcédulán is tükröződik. A most induló kis üzletek esetében fizetni kell a még nem szükséges funkciókért, így nehéz igazolni a költségeket. Inkább a BigCommerce a legjobb a már alapított üzletek számára, amelyeknek egy kicsit több „teljesítményre van szükségük a motorháztető alatt”.

Főbb jellemzők
Nagy mennyiségű termék befogadására alkalmas.
Nagymértékben testreszabható.
Biztonság benne foglaltatik.
Migrációs és importálási lehetőségek.
Beépített SEO fejlesztések.
Eszközök a konverziók javításához.
Nincs tranzakciós díj.

Árak:

BigCommerce Standard: 29,95 USD havonta.
BigCommerce Plus: 79,95 USD havonta.
BigCommerce Pro: 299,95 USD havonta.
BigCommerce Enterprise: Változó.

Előnyök:

Fejlett funkciókészlet az összetett üzleti modellek kielégítésére.
Rengeteg bonyolult testreszabási lehetőség.
Annyi terméket értékesíthetsz, amennyit csak akarsz.

Hátrányok:

Nehezebben használható, mint más e-kereskedelmi platformok.
Kicsit drága, ha csak most kezded.
Angol nyelvtudás szükséges

Ajánlott…
Az alapított vagy sok terméket árusító üzletek a legtöbbet hozzák ki a BigCommerce-ből. Az új és kis üzletek egyébként sem fognak sok funkciót használni. A BigCommerce egy nehézsúlyú e-kereskedelmi platform, ezért csak akkor használd, ha szükséged van az extra teljesítményre.

Példa webshop, ami Bigcommerce-t használ:

Adobe Commerce (korábban Magento)

Az Adobe Commerce (korábban Magento) egy e-kereskedelmi szoftver, amely az Adobe Experience Cloud része .

Az Adobe Commerce egy hatékony, rugalmas, méretezhető és testreszabható nyílt forráskódú platform, amelyet több mint 250 000 vállalati szintű online áruház használ világszerte, és amelyek több terméket és nagy forgalmat bonyolítanak le. Például a HP , korábbi nevén Hewlett-Packard, szintén az Adobe Commerce-t használja.

Mivel a Magento-ból származtatták, amelyről ismert, hogy a fejlesztőket célozza meg, az Adobe Commerce fejlett technikai készségeket igényel.

Jellemzők:

24 órás ügyfélszolgálat
Több bővítmény a Magento piactéren keresztül
API-integrációk
Natív SEO funkciók
Beépített analitika
Árképzés: A Magento nyílt forráskódja ingyenesen elérhető; Az Adobe ára kérésre elérhető

Példa webshop, ami Magento-t használ:

Drupal

A Drupal Commerce egy e-kereskedelmi platform, amely a Drupal CMS -re, a WordPresshez hasonló nyílt forráskódú CMS- re épül .

Mivel a Google algoritmusai úgy változnak, hogy előnyben részesítsék és előnyben részesítsék a tartalommarketinget, az e-kereskedelmi platformok önmagukban nem fogják megfékezni. Az e-kereskedelmi platformnak megfelelő CMS-funkciót kell tartalmaznia, ha rangsorolni szeretne tartalmat. Ezt kínálja a Drupal Commerce.

A Drupal Commerce népszerű a vállalati webhelyek, például a Cartier körében.

Jellemzők:

SEO és marketing funkciók
Rendeléskezelési eszközök
Jelentéskészítés és elemzés
Integráció más rendszerekkel a RESTful API-n keresztül
Árazás: Ingyenes

Példa webshop, ami Drupal-t használ:

Joomla

A 2005-ben elindított Joomla a második legnépszerűbb nyílt forráskódú CMS . Az összes webhely 2,5%-át látja el, és közösségében több mint 200 000 tag van. A WordPresshez hasonlóan a Joomla is használható az e-kereskedelemhez egy bővítmény hozzáadásával.

Nyílt forráskódú CMS-ként a Joomla rugalmasságot kínál az online áruház tetszés szerint optimalizálásához. Minden egyes tartalomhoz különböző sablonokat használhat. Az Adobe Commerce-hez hasonlóan azonban ehhez is fejlett technikai készségekre van szükség.

A Joomlát olyan márkák kedvelik, mint az IKEA, a Lipton és a Holiday Inn.

Jellemzők:

Több mint 6000 bővítmény érhető el a piacon a funkciók hozzáadásához
Reszponzív dizájn
Korlátlan számú termék
Több nyelv és pénznem támogatott
Árazás: Ingyenes

Példa webshop, ami Joomla-t használ:

PrestaShop

A PrestaShop egy nyílt forráskódú e-kereskedelmi platform, amely a Symfony -ra épül , egy olyan keretrendszerre, amely javítja a rugalmasságot azáltal, hogy lehetővé teszi a szükséges modulok kiválasztását és hozzáadását webhelyéhez vagy alkalmazásához.

A PrestaShop több mint 600 funkcióval és 5000+ modullal rendelkezik, de ezek közül sok kiegészítő felár ellenében vehető igénybe. Emellett a PrestaShop egy teljesen felügyelt megoldást kínál, amely párosítja a tárhelyet és a karbantartást a nyílt forráskódú szoftvereikkel, ha Ön nem ismeri a technológiát.

A Zippo öngyújtók és a Fashion Stork a PrestaShopot használó több mint 300 000 online bolt közé tartoznak.

Ha a PrestaShop használatát tervezi, vegye figyelembe, hogy az nem támogat számos népszerű integrációt, ezért házon belüli megoldásait kell használnia.

Jellemzők:

Modulok és kiegészítők ezrei a megnövelt funkcionalitás érdekében
Több mint 3000 mobilra optimalizált sablon
Integrált SEO és marketing eszközök
Több pénznem támogatása
Árazás: Ingyenes; a menedzselt megoldási tervek havi 450 eurótól (473 USD) indulnak.

Példa webshop, ami Prestashop-t használ:

OpenCart

Az OpenCart egy nyílt forráskódú e-kereskedelmi platform, amelyet több mint 400 000 webhelytulajdonos használ világszerte, beleértve a Vöröskeresztet is. Funkciók széles skáláját kínálja – a több bolt kezelésétől az egyetlen felülettől a témákkal és bővítményekkel teli piacig.

Az OpenCart azonban korlátozott SEO és marketing funkciókat kínál – ami korlátozhatja Önt az e-kereskedelmi webhely bővítésében. Ezenkívül műszaki ismeretekre van szüksége ahhoz, hogy az OpenCart előnyeit élvezhesse, mivel az nem nyújt ügyfélszolgálatot.

Jellemzők:

Rendszergazdai irányítópult – a funkciók gyors áttekintésével
Biztonsági mentési és visszaállítási eszközök
Nagy piactér 13 000+ kiegészítővel és bővítménnyel
Elhagyott bevásárlókosarak és kedvezményes kuponok támogatása
Mobil alkalmazás
Árazás: Ingyenes

Példa webshop, ami Opencart-t használ:

Spree Commerce

A 2008-ban alapított Spree Commerce egy fej nélküli e- kereskedelmi platform, amely nyílt forráskódú platformként és SaaS-ként is elérhető.

A fej nélküli e-kereskedelmi platform lehetővé teszi, hogy elkülönítse az előlapot (a webhely vásárlóinak fejét vagy digitális kirakatát) a háttértől (a háttérben lévő szoftvertől, amely biztosítja az üzlet zökkenőmentes működését). A frontendet külön is elkészítheti, és a fej nélküli platformhoz csatlakoztathatja, így gazdagabb ügyfélélményt kínál.

A Spree Commerce több mint 850 közreműködőből álló közössége 2007 óta több mint 50 000 vállalkozásnak segített , köztük a Blue Apronnak és az Everlane-nek. A nyílt forráskódú verzió ingyenes, de korlátozott funkcionalitással rendelkezik, míg a Spree as a Service extra funkcionalitást biztosít, és lehetővé teszi a felhőtárhely előnyeit.

Jellemzők:

Többszállítós piactér
Támogatja a B2B és B2C e-kereskedelmet
Több mint 50 harmadik féltől származó integráció
Támogatja a Next.js kereskedelmet és a Vue kirakatot
Analitikai irányítópult, készletkezelő rendszerek és SEO-eszközök
Árképzés: Ingyenes nyílt forráskódú; A SaaS árazás kérésre elérhető.

Példa webshop, ami Spree Commerce-t használ:

Shopware

A Shopware egy 2000-ben alapított német nyílt forráskódú e-kereskedelmi platform.

A Spree Commerce-hez hasonlóan a Shopware is úgy épült, hogy a Symfony támogatja a háttérrendszert és a Vue.js a frontendet . Hatalmas fejlesztői közösséggel rendelkezik világszerte 100 000+ ügyféllel, köztük olyan márkákkal, mint az Aston Martin és az M&Ms.

A Shopware figyelemre méltó szolgáltatásai közé tartozik a több mint 4000 bővítmény, a teljesen integrált CMS-képességek (például a Drupal), valamint az integrált SEO és marketingeszközök.

Az ingyenes verzió azonban korlátozott funkcionalitást kínál, és a CubeCarthoz hasonlóan az ügyfélszolgálathoz további előfizetés szükséges.

Jellemzők:

Teljesen integrált CMS képességek
Fogd és vidd felület az online áruházak egyszerű testreszabásához
SEO és marketing eszközök
Integráció a Google Shoppingba és a közösségi médiába
Választhat a saját vagy a felhőben tárolt változatok között
Ár: Ingyenes, korlátozott funkciókkal. A prémium előfizetések havi 199 eurótól (210 USD) indulnak.

Példa webshop, ami Shopware-t használ:

Ha nyílt forráskódú vagy egyedi fejlesztéső webshopmotort választassz, akkor az alábbiakra lesz szükséged:

domain név – a domain név lesz a márkád, olyat válassz ami egyértelműen meghatározza, hogy mivel foglalkozol, vagy legyen egy márkanév, aminek a későbbi keresőoptimalizálása egyszerűbb lesz.
tárhely – ezen fog futni a webshopod. Gyekran választanak alacsony költségű tárhelyet, ami aztán nem lesz képes a beérkező látogatószám kiszolgálására. Itt érdemes elgondolkozni, hogy milyen nagyságú lehet a bejövő látogatószám, illetve milyen bevételre számítasz a közeli és a nem túl távoli jövőben. Ezek mind befolyásolják, hogy milyen tárhelyre lesz szükséged. Természetesen a tárhelyet később is lehet növelni a bejövő látogatószámhoz viszonyítottan.
termékek összetétele – milyen termékeket, vagy szolgáltatásokat akarsz a webshopban értékesíteni. A feltöltendő termékek darabszáma, a termékek képei, leírásai fogják eladni az érdeklődőnek a termékeidet. Ezek rendelkezésre állnak-e, ha nem akkor ezeket össze kell gyűjteni, és a megfelelő formátumban és minőségben fel kell tölteni.
a termékek készletének kezelése: ha egy webshoppal kívánod bővíteni céged tevékenységét, különböző problémák jöhetnek veled szembe, ha már létező fizikai bolttal rendelkezel: hogyan fogod megoldani a fizikai bolti készlet elkülönítését a webshop készletétől? Ha egy készletről akarsz dolgozni, hogyan fogod a webshop készletét aktualizálni? Saját készletet akarsz árusítani, vagy esetleg dropshipping szolgáltatást veszel igénybe? Nagyon sok az előre tisztázandó feladat.
szállítás: milyen futárszolgálattal, vagy saját szállítással akarod a megrendelt termékeket kiszállítani? Ezeket belső emberrel, vagy kiszervezéssel is meg tudod oldani (fullfilment) Érdemes megbízható, a csúcsidőket (karácsony, black friday stb.) is kiszolgálni képes megoldást választani.

Egyedi fejlesztésű webshop

Az egyedi fejlesztés mindent tud, amit csak szeretnél, de ha emellett döntesz, három dolgot kell észben
tartanod:

1. Olyan funkciók fejlesztését fogod kifizetni, amik a bérelhető webshop motoroknál ingyen, vagy
fillérekért már rendelkezésre állnak. Úgy képzeld el a dolgot, hogy nem csak a csapvíz
helyett veszel ezer forintos Evian vizet, hanem a levegőért is fizetni fogsz.

2. Sosem lesz készen – nem csak a Tiéd, hanem egyik webshop motor sincs készen, azokat folyamatosan fejlesztik. A Tiéd sem lesz készen, mert változtatnak egy API-n, amihez alkalmazkodnod kell, jön egy új igény, növekedsz, vagy egyszerűen változik a piac. Tök mindegy, hogy mekkora “majdazténtudom” faktorral állsz hozzá, egyszerűen csak fogadd el, hogy

Soha. Nem. Lesz. Kész!!!

3. Ha nekiállsz egynek, akkor egy idő után nem nagyon lesz esélyed leváltani a fejlesztő csapatot. Te fizetsz majd mindent: az embereket, a szervert, az új funkciók tesztelését, az egyedi igények fejlesztését, egy gombot a főoldalon – mindent! És bedőlsz, vagy fizeted őket – erre a két opcióra szorítod majd le a lehetőségeidet.

Akinek megéri: Az igazán nagyok. Itt nem elég nagyot álmodni, több milliós, akár százmilliós kezdőtőkének is lennie kell. Abban az esetben kifizetődő lehet az egyedi fejlesztés, főleg ha az egyedi ügyviteli, raktárkezelő vagy logisztikai rendszer integrálása létkérdés. Sokba kerül, 8-10 éves távlatban térülhet meg, úgyhogy ha egyedi fejlesztésben gondolkodsz, akkor nagyban kell gondolkozz.

A legnagyobb veszélyt a végére hagytam. A megfelelően körbebástyázott szerződés esetén is, egy meglehetősen nagy munkavállalói létszámmal rendelkező fejlesztőcsapat esetén is előfordulhat, hogy a fejlesztő csapat eltűnik, ne adj isten bedől. Ekkor ott fogsz állni egymagad a rendszereddel, amihez más csapat nem fog tudni hozzányúlni, vagy ha mégis, nagy árat fogsz fizetni időben is és pénzben is.

Konklúzió

Minden webshopkészítéssel foglalkozónak vannak kedvencei. Mi a wordpress-woocommerce párosra
tettük a voksunkat. Miért? A válasz egyszerű. Nincs olyan probléma, amit ne lehetne költséghatékonyan
megoldani ezen a platformon. Nagyon sok igényre, kész megoldás található, így nem kell óriás összegeket
költeni egy új funkció beépítésére. A top 1.000.000 webshop legnagyobb szereplője a maga 30% piaci részesedésével a woocommerce. A webshopok kinézetét könnyű személyre szabni, a magyar körülmények között is teszi a dolgát.
A legnépszerűbb számlázó és futárszolgálatokkal az integráció megoldott, a bankkártyás fizetésekhez, nemcsak
nemzetközi, hanem magyar bankok megoldásai is elérhetőek.
Ami a legfőbb érv a wordpress-woocommerce páros mellett, hogy ha nem vagy elégedett azzal, aki a weblapodat készítette, akkor találsz magadnak mást, aki át tudja venni az üzemeltetést, tovább
fejlesztést. Nem vagy kiszolgáltatva senkinek sem. Ez a legfontosabb érv e mellett a platform mellett.

Ha tetszett a cikk, kérjük oszd meg, további hasznos tartalmakért kövess minket a Facebookon.
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print

További cikkeink

Szeretnél értesülni új cikkeinkről?

Iratkozz fel, és biztos lehetsz benne, hogy nem maradsz le semmiről.
Feliratkozás